FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

نرم افزار کم تولباکس ( شدیدا مفید برای درس جداسازی و شناس

http://www.ourforge.com/Windows/Education/Science/ChemtoolBox_58603_1.html

hemToolBox یک جعبه ابزار بسیار مفید برای کار در آزمایشگاه است که دارای تعداد زیادی از داده های علمی بسیار مفید می باشد . این ابزار با صرفه جویی در وقت یک شیمیست ؛ جانشین مناسبی برای استفاده از هند بوکها و پایگاههای داده آنلاین می باشد .

نرم افزار دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است و همه دستورات و اطلاعات آن کاملاً مشخص هستند و نیاز به توضیح زیاد در مورد نحوه کارکردن با آن ندارد . ولی به اختصار توضیحاتی در مورد قسمتهای مختلف آن در زیر آمده است :

محیط کار نرم افزار

Solvents : در این قسمت خواص بیش از 150 حلال معمول آمده است ، که جمع خواص عبارتنداز :

جرم مولی ، جرم حجمی ، نقطه ذوب ، نقطه جوش ، شاخص انکساری ، ساختار شیمیایی ، انحلال پذیری در آب ، امتزاج ناپذیری ، امتزاج پذیری نسبی ، طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته ای ( پروتون و کربن سیزده ) ، طیف سنجی جرمی و رطوبت گیرها و...

Solutions : این ماژول مهم pKa بیش از 140 زوج اسید – باز ، ناحیه های pH تعداد زیادی از شناساگرهای رنگی ، ساختار و Ks بیش از 160 نمک محلول و همچنین ساختار و معادله واکنش بیش از 90 کمپلکس را گردآوری کرده است .

Elements : در این قسمت شما برای همه عناصر جدول تناوبی به اطلاعات زیر دسترسی دارید :

عکس ، نماد ، عدد اتمی ، جرم اتمی ، حالت های اکسایش ، ساختار کریستالی ، دمای ذوب ، دمای جوش ، دانسیته ، الکترونگاتیویته ، شعاع واندروالس ، آرایش الکترونی ، ایزوتوپها و نیمه عمر .

محیط کار نرم افزار

Spectroscopy : این ماژول بسیار مفید تغییر مکان شیمیایی هزاران مولکول آلی را در اختیار شما قرار می دهد که این اطلاعات بر حسب گروههای عاملی ، مرتب شده اند .

محیط کار نرم افزار

Calculations : این قسمت نیز شامل : واحدهای SI و مشتقات آن ، اعداد ثابت مورد نیاز در محاسبات ، مبدل واحدها به یکدیگر و ... می باشد .

محیط کار نرم افزار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد