FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

تشکر

با تشکر از اقای پراوند موفق باشی

از تولید اسکناس‌ ضدباکتری تا کتابی که در تاریکی خوانده می‌شود!

پژوهشگران مؤسسه ایتالیایی «دی تکونولوژیکا» وسیله‌ای برای اتصال الیاف سلولزی موجود در کاغذ معمولی به نانوذرات ابداع کرده‌اند که با این کار خواص جدیدی نظیر فلورسانس شدن، مقاوم شدن نسبت به آب یا باکتری‌ها و خواص مغناطیسی در کاغذ ایجاد می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در این فرایند نانوذرات کلوئیدی فریت منگنز که دارای خواص ابرمغناطیسی است، با مولکول‌ها یا مونومرهای تولیدکننده الیاف در کاغذ ترکیب می‌شود. این روش قابل استفاده برای مواد بافته نشده بوده، به‌ طوری که بعد از تبخیر حلال می‌توان این مواد را به‌ صورت پلیمر در آورد. با استفاده از این روش می‌توان یک لایه نازک اطراف الیاف ایجاد کرد، در نتیجه وقتی از الیاف مذکور در تولید محصولی استفاده شود، محصول می‌تواند خواص مغناطیسی و ضد آبی داشته باشد. این گروه تحقیقاتی اعلام کردند که در این روش می‌توان مقدار نانوذرات را با دقت تعیین و تنظیم کرد که با این کار مقدار خاصیت مغناطیسی در محصول کاغذ نهایی قابل تنظیم خواهد بود.

از سوی دیگر با تغییر نانوذرات مورد استفاده در محلول، آنها توانستند خواص مختلف دیگری را در کاغذ ایجاد کنند. برای مثال با استفاده از نانوذرات نقره می‌توان خاصیت ضد باکتری در کاغذ ایجاد کرد. همچنین امکان تولید کاغذهای فلورسانس در این سیستم وجود دارد. همچنین با ترکیب مواد اولیه مختلف می‌توان چندین خاصیت را در یک کاغذ ایجاد و یا تمام خواص را در یک کاغذ یکجا فراهم کرد.

کاربرد کاغذهای ضد آب کاملا واضح و شفاف است، محققان برای کاغذهای مغناطیسی نیز کاربردهایی را یافته‌اند، آنها معتقدند که می‌توان از این کاغذها در تولید پول و اسکناس با امنیت بالا استفاده کرد. کاغذهای ضد باکتری نیز می‌تواند در بخش پزشکی، صنایع غذایی و حتی چاپ اسکناس مورد استفاده قرار گیرد. مقالات زیادی درباره این که پول‌ها حاوی مواد بیماری‌زایی بوده و می‌توانند موجب بیماری شوند، وجود دارد. از کاغذهای فلورسانس علاوه بر چاپ اسکناس می‌توان در تولید پوسترهایی استفاده کرد که به نور مشکی جهت ایجاد تصاویر ترسناک نیاز ندارد، همچنین می‌توان کتاب‌هایی تولید کرد که در تاریکی قابل خواندن هستند و یا کدهایی را در کاغذ پنهان کرد که تنها با تابش نور قابل مشاهده هستند.

یکی از ویژگی‌های بارز این نوع کاغذ آن است در حین داشتن ویژگی‌های فوق، هنوز همانند کاغذهای معمول می‌توان با خودکار روی آن نوشت.

نتایج این تحقیق که به رهبری «روبرتو سینگولانی» انجام شده، در نشریه «Journal of Materials Chemistry» به چاپ رسیده است.

نکته اموزش زبان

یک بسکتبالیست مشهور را در نظر بگیرید صمد نیکخواه بهرامی یا یک بازیکن خارجی . او در تمرینات خود عمدتا چه کاری انجام می دهد ایا فقط به تکنیک های مربی گوش می دهد یا بیشتر وقت خود را به انجام تمرینات پایه مانند پرتاب و دریپ اختصاص می دهد. مسلما به تمرینات پایه می پردازد او بارها بارها و بارها  فقط توپ پرت می کند چرا به این خاطر که در مسابقه نیاز به حتی یک ثانیه فکر هم نداشته باشد و بهترین وضعیت ممکن راداشته باشد. هنگام تمرین زبان هم به این صورت است تا می توانید گوش کنید اخبار فیلم سی دی و غیره پس از ان تا می توانید تکرار کنید و تکرار کنید دیروز جمله

It is worth noting that را داشتم امتحان می کردم بار اول اصلا راحت گفته نمی شد پس از چند بار به صورت عادت در امد باز هم یاد اوری می کنم کلمات را در جمله حفظ کنید نه اینکه معنی کلمات را فقط حفظ کنید

معنی کلمه horrendous یعنی خیلی بد ولی هر جا می توانید ان را به کار ببرید حتما نه پس باید بدانید در کجا کاربرد دارد

یادم میاید یکی از اشنا ها در دوره پزشکی عراق درس می خواند و مجبور به مهاجرت به ایران شد ودر دانشگاه علوم پزشکی اهواز ثبت نام کرد. در یکی از روز ها استاد مطلبی را اشتباه گفت و این دوست ما هم خیلی جدی گفت استاد شما غلط کردید (به جای اینکه بگوید شما اشتباه کردید)  خوب حال خودتان را تصور کنید که یک کلمه را به این صورت در زبان دیگری استفاده کنید؟     

 

منتظر نظرات شما هستم

شیمی الی را اسانتر بخوانیم

اگر نخواهید کاری را انجام دهید همیشه بهانه ای پیدا می کنید

اگربخواهید کاری انجام دهید حتما راهی پیدا می کنید

یک دفتر با سایز کوچک انتخاب کنید (تا بتوانید در هر شرایطی ان را باخود حمل کنید) واکنش های هرفصل را به صورت دو فلوچارت رسم کنید یکی برای سنتز گروه عاملی مورد نظر و دیگری برای تبدیل این گروه عاملی به سایر گروهها. برروی فلش واکنش ها می توانید اسم واکنش را هم یادداشت کنید.نکات کلیدی واکنشها را در چند خط یادداشت کنید و این خلاصه را برای تمام امتحانات خود به خوبی نگه دارید(برای هر صفحه کتاب 5 دقیقه کافی است). شاگردان با نمره پایین در امتحانات همیشه می گویند چندین بار درس را دوره کرده اند  ولی حتی نرسیده اند یک بار مسائل اخر فصل را حل کنند. شما چطور؟ در صورتیکه که  اکر خلاصه مطالب را در طول ترم اماده کرده باشید یکی دو ساعت برای دوره درس کافی است و تمام وقت خود را برای حل مسائل بیشتر از کتاب های متفاوت صرف می کنید 

  

پس از اینکه واکنش های هر فصل را به خوبی یاد گرفتید به سراغ مکانیزم ها بروید. مگر چند نمره امتحانی مکانیزم است؟

مکانیزم واکنش ها را حفظ نکنید بلکه همیشه بپرسید چرا؟ همیشه سر کلاس هایم تاکید دارم که واکنش ها معمولا یا رادیکالی هستند یا قطبی . معمولا واکنش هایی که بیشتر با ان سرو کار داریم قطبی هستند یعنی یک مرکز مثبت با یک مرکز منفی واکنش می کند. مرکز مثبت می تواند کربن یا اتمی باشد که به یک اتم الکترو نگاتیو مانند کلر وصل باشد و مرکز منفی می تواند جفت الکترون های غیر پیوندی باشد.

واکنش های رادیکالی یا در دمای بالا و فرم گازی صورت می گیرد و یا با حضور شروع کننده های رادیکالی مانند پر اکسید ها.

برای اینکه با روحیه بهتر و با سرعت خیلی خیلی بیشتر مسائل را حل کنید بار اول مسائل را همراه با حل المسائل چک کنید به خود خواهید گفت چه خوب درس را یاد گرفتم چه اسان بود و با روحیه ای شاد درس را کنار بگذارید. بار دوم مسائل را بدون حل المسائل حل کنید و انهایی را که حل نکرده اید علامت بگذارید فکر کنید تحلیل کنید اگر باز هم حل نشد یکبار دیگر یواشکی جواب حل المسائل را نگاه کنید. معمولا اساتید می گویند بدون داشتن جواب انقدر فکر کنید تا مسائل حل شود  ولی چند تا از سوالات موریسون رامی شود به این صورت حل کرد پس از چند دقیقه دانشجو از سخت بودن شیمی الی گله کرده و نگاه کردن تلویزیون و تلفن زدن به دوست و بد وبیراه گفتن به استاد و درس را ترجیح می دهد.

ایا می دانید بیشتر سوالات امتحانات استخدامی و یا امتحان جامع و مصاحبه دکتری از همین سوالات پایه شیمی می باشد پس دفترچه خود را تا پایان استخدام و پس از ان نگه دارید.

LEARN ORGANIC CHEMISTRY WITH PRACTICE AND REASONING AND YOU WILL FIND IT TO BE THE EASIEST SUBJECT OF ALL.

منتظر نظرات شما هستم