FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشمند ایرانی، برنده جایزه سه میلیون دلاری فیزیک بنیادی شد

نیما ارکانی حامد، اد ویتین، آلن گوت، ژان مالدسنا، ناتان سایبرگ، ماکسیم کانتسویچ، آشوک سن، الکسنادر کیتیف و آندره لینده 9 فیزیکدان برجسته سال 2012 هستند که هر کدام مبلغ سه میلیون دلار دریافت کرده اند.
استاد «نیما ارکانی حامد»، دانشمند ایرانی دانشگاه پرینستون در کنار هشت محقق برجسته فیزیک از سراسر جهان، جایزه 27 میلیون دلاری «فیزیک بنیادی» را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، «یوری میلنر» سرمایه گذار حوزه فناوریهای پیشرفته، بزرگترین جایزه جهانی تاریخ علوم را بنیان گذاشته است. این جایزه 27 میلیون دلاری هر ساله به تحقیقات برجسته دانشمندان جوان در حوزه فیزیک بنیادی اعطا می‌شود.

«میلنر» که دارای مدرک دکتری فیزیک است، تأکید می کند: قرار نیست این جایزه با جایزه نوبل رقابت کند و استفاده از عنوان نوبل2.0 در خصوص آن درست نیست.

نیما ارکانی حامد، اد ویتین، آلن گوت، ژان مالدسنا، ناتان سایبرگ، ماکسیم کانتسویچ، آشوک سن، الکسنادر کیتیف و آندره لینده 9 فیزیکدان برجسته سال 2012 هستند که هر کدام مبلغ سه میلیون دلار دریافت کرده اند.

«ارکانی حامد» در خصوص این جایزه گفت: جوایز به تنهایی نمی تواند باعث ایجاد انگیزه در افراد برای انجام تحقیقات در حوزه فیزیک شود، اما می تواند شرایط مناسبی برای تکمیل تحقیقات در اختیار محققان قرار دهد. 

بر خلاف جایزه نوبل که اواخر هر سال میلادی اعطا می شود، این جایزه در سه ماه نخست سال به برندگان اعطا می شود و نفرات برگزیده امسال با تشکیل کمیته ویژه، برندگان دوره بعد را انتخاب خواهند کرد.

چطور سنتز چند مرحله ای یک ترکیب را تجزیه و تحلیل کنیم؟

هنگامی که در یک امتحان یا در یک کار تحقیقاتی می خواهیم مراحل سنتز را به دست آوریم همیشه در مرحله اول با یک سر در گمی روبرو می شویم که از کجا شروع کنیم. در لینک زیر به صورت خلاصه مراحل بررسی یک سنتز چند مرحله ای را قدم به قدم برای شما تهیه کرده ام که امیدوارم مفید باشد.  در آینده نزدیک هم برای شما مراحل بررسی طیفی و شناسایی ترکیبات آلی را تهیه و در اختیارتان قرار می دهم. 

 

http://s3.picofile.com/file/7457040214/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1_%D8%B3%D9%86%D8%AA%D8%B2_%DA%86%D9%86%D8%AF_%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8_%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85.pdf.html 

خبر یک موفقیت

تازگی خبر خوش حال کننده ای در مورد یکی از دانشجویان سابق و یکی از محققین امروز به دستم رسید که دوست دارم شما هم با ان اشنا شوید و هر گونه کمکی که فکر می کنید می توانید انجام دهید به من اطلاع دهید 

با امید موفقیت همه دانشجویان


استاد گرامی سلام

با احترام به استحضار می رسانم که اینجانب میثم بیات ورودی 84 (رشته شیمی محض -اهواز) در پی ادامه تحصیل در تهران و همکاری توام با یک شرکت پزشکی-آزمایشگاهی موفق به دست یابی 10 فرمولاسیون محلولهای مصرفی در دستگاههای خون شناسی و بیوشیمی گردیده ام.این فرمولاسیون ها در تولید این ریجنت ها مورد استفاده قرار می گیرند:
1-Diluent دستگاههای 3 پارت دیف سیستم امپدانسی CD3
Diluent-2- دستگاههای 5 پارت دیف سیستم لیزر- امپدانسی CD5 
Detergent-3- دستگاههای 3 پارت دیف سیستم امپدانسی CD3
-Detergent-4- دستگاههای 5 پارت دیف سیستم لیزر- امپدانسی CD5
- Sheath-5 دستگاههای 5 پارت دیف سیستم لیزر- امپدانسی CD5
- Diluent-Sheath-6 دستگاههای 5 پارت دیف سیستم لیزر CD3200
-WBC/LYSE-7 دستگاههای 5 پارت دیف سیستم لیزر CD3200
-Multiclean-8- به عنوان دترجنت چند کاره در دستگاههای بیوشیمی 
9- Hitergent به عنوان دترجنت فضای بیرونی کوییت و همگن کننده فضای بیرونی کوییت جهت سیرکردن خط نور به دتکتور تشخیص
10-Cleaner-Enz به عنوان از بین برنده اسیدهای چرب و پروتئین های پلاسمای خونی که در مسیر انتقال خون باقی مانده اند
این محلولها که تا کنون از کشورهای چین - امارات متحده عربی وارد ایران می شدند و ما توانستیم در فاز صنعتی تمامی این محصولات را با موفقیت تولید نماییم.
لذا از انجایی که درصدد راه اندازی کارگاهی تولیدی با کیفیت بهتر و راندمان بالاتر از این شرکت می باشم از شما استاد بزرگوار تمنا میکنم مرا در زمینه تولید صنعتی(اعمم از نیروهای انسانی)-تجهیزات صنعتی- منابع قابل دسترس به منظور مطالعه-روش های افزایش بهره وری در زمینه تولید و انالیز نمونه های موجود و هر انچه که از نظر شما بزرگوار لازم می باشد که بدانم تا بتوانم راه اندازی یک واحد صنعتی را با موفقیت برسانم استدعا دارم دریغ نفرمایید.
در پایان از تلاش شما بزرگواران که مرا اموختید تا نادان نمانم تشکر میکنم و از خداوند بزرگ برای شما طول عمر باعزت ارزومندم.باشد که با اموختن در محضر شما استادان بزرگ به علم خداوند یگانه نزدیکتر شویم.
ارادتمند شما
میثم بیات( ورودی 1384)

موفقیت

در جاده زندگی هر تقاطعی فرصتی است برای تصمیم گیری

موفقیت

موفقیت ان است که پس از اینکه دیگران وا دادند شما تسلیم نشوید