FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد دانشگاه ها

خبر انلاین دات ای ار

زهرا تالانی:قبل از اینکه ثبت نام ها به طور رسمی آغاز شود عده ای از کسانی که قصد حضور در انتخابات را داشتند در جلساتی که برگزار می کردند نظرات خود را درباره اقتصاد،وضعیت روابط خارجی کشور،سلامت و .... اعلام می کردند.در مورد دانشگاهها و دانشجویان هم وعده هایی داده شد.
در جدول زیر اظهار نظر برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به ترتیب الفبا درمورد دانشگاه و دانشجویان آورده شده است:
 

نام کاندیدیداشرح اظهار نظر
محمد حسن ابوترابیدانشگاه دو هدف کلیدی رشد علمی و اخلاقی و دینی را مد نظر دارد، اگر با این نگاه به تفکیک جنسیتی بنگریم، می‌توان در این زمینه گام برداشت، اما به طور کامل نمی‌توان سیاه و سفید نظر داد. در این زمینه باید رشته‌ها و سطوح تحصیلی با نگاه به اخلاق و دین باوری مورد توجه قرار گیرد.

کامران باقری لنکرانی


 

در یک محیط دانشگاهی با بیش از 700 هیات علمی و هزاران دانشجو تصمیمات ناگهانی در مورد ادغام دو دانشگاه پزشکی مورد قبول نیست و به نظر من نباید کارها با عجله و شتاب انجام شود. اساتید باید در این نوع تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند.
 
محمدرضا باهنرتفکیک جنسیتی در دانشگاهها اتفاقا عین ناهنجاری است.
مسعود پزشکیان از نظر من کسی دانشجوی ستاره دار نیست و اگر کسی ستاره دار است باید زندان برود و اگر کسی در بیرون از زندان به سر می برد باید از حقوق زندگی و رشد بهره مند باشد.

غلامعلی حداد عادل

 

به عنوان یک مسلمان اعتقاد دارم در زمانی که اختلاط زن و مرد نیاز نباشد باید تفکیک صورت بگیرد. در دانشگاهها نیز همین. اگر در یک رشته و برای یک کلاس 100 دانشجو وجود دارد و قرار باشد این کلاس در دو تایم تشکیل شود بهتر این است که کلاس ها به صورت مجزا برای خانمها و آقایان تشکیل شود.
 محسن رضایی

 

 در حال حاضر بسیاری از واحدهای درسی دانشگاه ها اضافی است، بازنگری جدی در دانشگاه ها یکی از کارها برای بالابردن سطح کیفی دانشگاه ها است.سعی می کنیم که وام دانشجویی تعریف کنیم و وقتی که دانشجو وارد شغل و درآمد شد آن را پرداخت کند.برای دانشگاهها نیز خدمت اجباری سربازی به خدمت حرفه ای تبدیل می شود و به دانشجویان ضمن دادن تسهیلات دراز مدت زمینه اشتغال معین آنها را قبل از پایان تحصیلات فراهم می کنیم.
 حسن روحانی  -برنامه ای که برای تفکیک جنسیتی دانشگاهها آغاز شده از چه معیاری برخوردار است؟ در کجای قانون اساسی مجوز تفکیک جنسیتی در دانشگاهها صادر شده؟ محروم کردن زنان جامعه از تحصیل در برخی از رشته های علمی بر مبنای کدام برنامه یا سند علمی است؟ طرح تفکیک جنسیتی نه دارای کار کارشناسی است و نه با خواست جامعه انطباق دارد.
-اسلامی کردن دانشگاه به این معنا نیست که بعد از سی و چند سال از گذشت انقلاب ده ها رشته علوم اسلامی تعطیل شود، بهتر از بگذاریم دانشگاه ها اسلامی شود اما روند آموزش در آنها قطع نشود.
اسفندیار رحیم مشایی

 

با توجه به نوسانات قیمت ارز و بروز مشکل برای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، حداکثر تسهیلات لازم، بیش از گذشته برای انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های داخلی در نظر گرفته شود.
  
 حسن سبحانی  -اگر تفکیک جنسیتی به معنای اسلامی کردن دانشگاه ها باشد به این وسیله به نتیجه نخواهد رسید.
-من به شدت مخالف کمی گرایی در آموزش عالی هستم. افزایش کمیت کیفیت آموزش عالی را کاهش خواهد داد که این در آینده مشکل‌زا خواهد بود.
محمد سعیدی کیا اگر رئیس جمهور شوم به وزیر علوم دستور می دهم ظرف یک سال ترتیبی دهد تا همه دانشگاه ها توسط هیات امنا اداره شوند.
محمدرضا عارف
-تفکیک جنسیت در شان دانشجویان دختر و پسر نیست که ادامه یابد.
-حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، فضای حاکم بر کانون های سیاسی و دانشجویی به هیچ عنوان مناسب نیست.

 

علی فلاحیان تفکیک جنسیتی چیست؟ در دانشگاه شهید بهشتی که تدریس می کردم در کلاس دختران یک طرف و پسران طرف دیگر می نشستند و مشکلی هم پیش نمی آمد اما من روی این موضوع خیلی فکر نکرده ام.
محمدباقر قالیباف

 

اشکالی ندارد اگر دانشگاه خاص بانوان مانند دانشگاه الزهراء ایجاد شود اما جدا سازی در کلاس درس نگاه کوتاه‌ مدت و بی‌نتیجه است.

 

مصطفی کواکبیان

  

 

دانشگاه پادگان نیست؛ اینکه در حال حاضر نسل تشکلهای اصلاح طلب برچیده شده مخالف هستم و در راه تقویت تشکل ها با حضور دانشجویان تلاش می کنم.

 

منوچهر متکی

 

وزیر علومی که نتواند با مخاطبان، اساتید و دانشجویان خود ارتباط برقرار کند توان درک صورت مشکلات دانشجویان و اساتید را ندارد.
صادق واعظ زاده


دانشگاهها هیچ وضعیت مناسبی از نظر آزاد اندیشی، تاثیرگذاری فرهنگی و سیاسی ندارند. ایجاد اشتغال برای دانشجویان از ضروریات برنامه های دولت من است.
علی اکبر ولایتی در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاهها معتقدم که انقلاب اسلامی به معنای بازگشت به ارزش‌های دینی است؛ یک تمدن تبلور فرهنگ محسوب می‌شود و دین هم رکن اصلی یک جامعه فرهنگی خواهد بود. هرگاه انقلاب از عامل به وجود آورنده خود دور شود به همان نسبت از درون دچار پوسیدگی خواهد شد.
علی اکبرهاشمی رفسنجانی

 

اکثریت مردم و قشرهای تحصیلکرده و جوان کشور به‌ویژه دانشجویان، اصلاح‌گر و آزاداندیش هستند و در مسیر تعالی و پیشرفت کشور راه خود را ادامه خواهند داد.
از دانشجویان عزیز به عنوان قشر تحصیلکرده و آگاه کشور انتظار می‌رود با امید و پشتکار در صحنه‌ها حضور پیدا کنند و علاوه بر شناخت دردها، در مورد درمان و راه‌های برون‌رفت از مشکلات نیز راه‌حل ارائه کنند؛ چون تا درد را نشناسیم نمی‌توانیم به درمان آن بپردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد