FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

دوره های اموزشی از راه دور

براساس پروژه جدیدی که توسط برخی از معتبرترین دانشگاه های مطرح دنیا تعریف و طراحی گردیده است مقرر گردیده که برخی از دروس مهمترین دانشگاه های معتبر دنیا برای تمام دانشجویان علاقه مند ارائه گردد.

برای مثال فرض کنید که شما بعنوان یک دانشجوی ایرانی از داخل ایران می توانید بصورت کاملا رایگان در کلاس درس مکانیک سیالات دانشگاه MIT بنشینید و همچون دانشجویان این دانشگاه، از درس ارائه شده در این دانشگاه استفاده نمایید.

برای مثال برای استفاده و شرکت در کلاس های درس های ارائه شده در دانشگاه MITمی توانید از لینک زیر درس مورد نظر را انتخاب نمایید و در این کلاس همچون یک دانشجوی دانشگاه MIT (بصورت رایگان ولی بصورت مجازی ) شرکت نمایید:

http://ocw.mit.edu/courses/

برای این منظور تنها کافیست ابتدا دانشکده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس از بین دروس ارائه شده درس مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به نوع درس انتخاب شده می توانید به فایل پی دی اف جزوات، پاورپوینت، تمرین های ارائه شده، و بعضا فیلم ویدئویی کلاس دسترسی داشته باشید.

و یا اینکه از لینک زیر می توانید از دروس ارائه شده در دانشگاه دلفت هلند برای دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس از لینک زیر استفاده کنید (دروس ارائه شده در مقطع لیسانس در دانشگاه های هلند به زبان هلندی و دروس کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می گردند).

http://ocw.tudelft.nl/ocw/courses/

برای نمونه برای شرکت در درس "مدیریت منابع آب در مناطق شهری" ارائه شده در گروه مدیریت منابع آب دانشکده عمران این دانشگاه، می توانید در این کلاس حضور یافته و از طریق لینک زیر از درس ارائه شده استفاده نمایید:

http://collegerama.tudelft.nl/Mediasite/Play/5fa232b8be5d489b936063ff49bc0a3d?PlayFrom=3551000

از کشور عزیزمان ایران نیز دانشگاه شهید بهشتی و چند مرکز تحقیقاتی دیگر در این طرح شرکت کرده اند که دروس ارائه شده در دانشگاه شهید بهشتی را می توان از لینک زیر پیدا نمایید:

http://www.ocwconsortium.org/en/members/memberprofile/1741

سایت اصلی این پروژه نیز به آدرس زیر است که شما می توانید در قسمت جستجو، درس مورد نظر خود را جستجو نموده و از بین دانشگاه های معتبری که این درس را ارائه می نمایند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و در آن درس شرکت نمایید.

http://www.ocwconsortium.org/en/courses

وقتی کسی چیزی با ارزش را با شما شریک می شود واز آن نفع می برید، وظیفه اخلاقی دارید که آن را با دیگران نیز شریک شوید. دکتر صداقت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد