FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

FARIBA HEIDARIZADEH

شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز

شیمی الی را اسانتر بخوانیم

اگر نخواهید کاری را انجام دهید همیشه بهانه ای پیدا می کنید

اگربخواهید کاری انجام دهید حتما راهی پیدا می کنید

یک دفتر با سایز کوچک انتخاب کنید (تا بتوانید در هر شرایطی ان را باخود حمل کنید) واکنش های هرفصل را به صورت دو فلوچارت رسم کنید یکی برای سنتز گروه عاملی مورد نظر و دیگری برای تبدیل این گروه عاملی به سایر گروهها. برروی فلش واکنش ها می توانید اسم واکنش را هم یادداشت کنید.نکات کلیدی واکنشها را در چند خط یادداشت کنید و این خلاصه را برای تمام امتحانات خود به خوبی نگه دارید(برای هر صفحه کتاب 5 دقیقه کافی است). شاگردان با نمره پایین در امتحانات همیشه می گویند چندین بار درس را دوره کرده اند  ولی حتی نرسیده اند یک بار مسائل اخر فصل را حل کنند. شما چطور؟ در صورتیکه که  اکر خلاصه مطالب را در طول ترم اماده کرده باشید یکی دو ساعت برای دوره درس کافی است و تمام وقت خود را برای حل مسائل بیشتر از کتاب های متفاوت صرف می کنید 

  

پس از اینکه واکنش های هر فصل را به خوبی یاد گرفتید به سراغ مکانیزم ها بروید. مگر چند نمره امتحانی مکانیزم است؟

مکانیزم واکنش ها را حفظ نکنید بلکه همیشه بپرسید چرا؟ همیشه سر کلاس هایم تاکید دارم که واکنش ها معمولا یا رادیکالی هستند یا قطبی . معمولا واکنش هایی که بیشتر با ان سرو کار داریم قطبی هستند یعنی یک مرکز مثبت با یک مرکز منفی واکنش می کند. مرکز مثبت می تواند کربن یا اتمی باشد که به یک اتم الکترو نگاتیو مانند کلر وصل باشد و مرکز منفی می تواند جفت الکترون های غیر پیوندی باشد.

واکنش های رادیکالی یا در دمای بالا و فرم گازی صورت می گیرد و یا با حضور شروع کننده های رادیکالی مانند پر اکسید ها.

برای اینکه با روحیه بهتر و با سرعت خیلی خیلی بیشتر مسائل را حل کنید بار اول مسائل را همراه با حل المسائل چک کنید به خود خواهید گفت چه خوب درس را یاد گرفتم چه اسان بود و با روحیه ای شاد درس را کنار بگذارید. بار دوم مسائل را بدون حل المسائل حل کنید و انهایی را که حل نکرده اید علامت بگذارید فکر کنید تحلیل کنید اگر باز هم حل نشد یکبار دیگر یواشکی جواب حل المسائل را نگاه کنید. معمولا اساتید می گویند بدون داشتن جواب انقدر فکر کنید تا مسائل حل شود  ولی چند تا از سوالات موریسون رامی شود به این صورت حل کرد پس از چند دقیقه دانشجو از سخت بودن شیمی الی گله کرده و نگاه کردن تلویزیون و تلفن زدن به دوست و بد وبیراه گفتن به استاد و درس را ترجیح می دهد.

ایا می دانید بیشتر سوالات امتحانات استخدامی و یا امتحان جامع و مصاحبه دکتری از همین سوالات پایه شیمی می باشد پس دفترچه خود را تا پایان استخدام و پس از ان نگه دارید.

LEARN ORGANIC CHEMISTRY WITH PRACTICE AND REASONING AND YOU WILL FIND IT TO BE THE EASIEST SUBJECT OF ALL.

منتظر نظرات شما هستم

نظرات 1 + ارسال نظر
دانشجو پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام
روش خوبیه باید امتحانش کنم

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد